Tuesday, December 28, 2010

PANAS...PANAS...PANAS...!!

.............ASSALAMUALAIKUM W.B.T................

aduhh..pagi2 lagi dah panas..patutnya sejuk la kan dah nak tengahari macam ni kan..huhu..cerita dia macam ni..tadi ada orang blogwalking kat blog saya..then dia tinggalkan komen kat chat..saya pon visit la dia balik kan..korang tau tak betapa terkejut nya saya bila baca pasal entry dia..korang nak tau entry dia pasal apa tak..?? (eleh ka..ko bajet orang nak tau sangat la..huhu)

tak apa la kalau korang tak nak tau..tapi aku tetap nak bagitau pada yang nak tau..haha..ok..mari saya berterus terang..terima kasih Misz Rossa sebab datang melawat saya..sebab kalau anda tak melawat saya..saya tak akan dapat tau isu lagu NEGARAKU tu..bila saya dah wat kajian semula..isu tu dah lama timbul rupanya..cuma saya saja yang tak alert dengan isu tu..(ni la akibatnya perangai malas membaca..huhu) 

isu yang timbul pasal lagu NEGARAKU ni adalah melibatkan negara MALAYSIA dan INDONESIA..pada yang masih tak tau..lagu negaraku ni dikatakan menciplak lagu ciptaan Indonesia iaitu lagu TERANG BULAN..tapi lagu terang bulan ni pula dikatakan menciplak lagu MAMULA MOON dari kepulauan Mahe..tapi rakyat Indonesia tetap mengaku lagu Negaraku adalah berasal dari lagu Terang Bulan mereka..kalau korang dengar ketiga-tiga lagu ni..memang melodinya sama je..


- google image -

saya pon tak boleh mengulas lebih banyak pasal isu sensitif macam ni..kalau saya tersilap kata badan saya yang binasa..di sni saya hanya mampu berkongsi pengetahuan saja dengan korang semua..yang lain tu korang judge la sendiri ye..untuk korang nak tau lebih lanjut korang boleh search la sendiri cari pasal isu ni ok..maklumat ni semua saya ambil dari SINISINISINI, dan SINI..

okla..peace no war..daa (^_^)

11 comments:

Mawar Merah said...

Ha. Ada jugk dgr psl bnda nih. Ala.. indonesia tu sj je ckp mcm tu. semuanya diorg kata hak diorg. tah2 nnt Malaysia ni pun diorg kata hak diorg. Bukn btol sgt tu.. huhu (masih mrh krn rmai indon yg kata nak sapu n ganyang Malaysia).

bantalbucuk said...

huhu..betul tu kak mawar..tak paham dengan rakyat indonesia yang masih berfikiran macam tu..sedangkan rakyat diorang datang cari rezeki kat malaysia dan rakyat malaysia ada juga yang cari rezeki kat sana..patutnya kita saling hormat-menghormati..ni tak..ada je yang nak cari gaduh dengan malaysia..

Cik Ezy said...

kisah 2 negara.. mmg sensitip la..
xbani sgt nk komen lebih2..
info yg menarek..
=)

Enna Banana said...

sebagai rakyat malaysia yang lagi best dari indon, kita tak payah balas apa dorg cakap, buat bodo jeh, neway tak sabar nak tgk bola besok :D

misz FaTiN said...

isu2 mcm ni mmg sgt sensitif.. btw tengs 4 d'info..

ape2 pun I LOVE MALAYSIA..^_^

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hahahaha #fanatikindonesiasengal

bantalbucuk said...

cik ezy : memang sensitif kan..huhu

cik enna : betul tu..kita wat dunno jela kan..yang penting kita xkacau diorang..

fatin : I LOVE MALAYSIA TOO..hehe (^_^)

miss lolly : ada kod rahsia nampak..hehe

Enna Banana said...

betul tuh, indo ni x sedar diri lagi, tapi not all the indonesian have this behavior tau, some of them ada gak yang bagus, yang boleh berfikir scara rasional, i loiikeee indonesia yang macam tuh :)

bantalbucuk said...

cik enna : betul tu cik enna..jangan hanya nila setitik rosak susu sebelanga.. :D

Fxysche Nas said...

xpernah dgr pula..hehe
katk bwh tempurung tol =P hee

moge2 hbngn 2 negara ne semakin erattt aman dan damai..amiiin..

bantalbucuk said...

amiinnn...~ tula kita pon baru dapat tau..padahal berapa tahun dulu lagi dah pernah kecoh..hee :D