Monday, January 10, 2011

MENANGIS SEMASA TIDUR..??

.............ASSALAMUALAIKUM W.B.T.................

hye semua..tadi pagi kan saya terbangun dari tidur sebab saya tengah teresak2 menangis tau..menjurai je air mata ni..sebab nya semalam memang saya mimpi yang amat menyedihkan..saya mimpi mengenai kematian setiap seorang ahli keluarga saya..uish..siapa tak sedih kan dapat mimpi macam tu..macam real pulak tu..huhu

memang dari dulu kalau dapat mimpi sedih je mesti nangis time tidur..then kalau marah tu tak ada la pulak kan tersedar dari tidur sebab tengah marah..kalau kita tengah suka kadang2 ada sesetengah orang yang sedar dia tengah ketawa time tidur..tapi ada sesetengah yang tak sedar tapi kawan dia yang sedar..ataupun dikenali sebagai ngigau..haha..tapi yang penting kalau mimpi jatuh bangunan ke apa ke mesti terbangun kan..eleh..tau dah..korang pon pernah rasa gak kan semua reaksi korang time tidur kalau dapat mimpi2 macam ni kan..hehe

ha..baby ni mesti tengah mimpikan sesuatu yang menggembirakan kan..sebab tu dia tersenyum semasa tidur..hehe -google image-

kenapa ek semua benda ni macam real je sedangkan tu semua hanya mimpi..?? orang kata kita mimpi benda tu sebab kita terlalu pikirkan benda tu sebelum kita tidur..tapi..masalahnya kadang2 kita tak pikirkan apa2 pon masalah sebelum tidur pon kita dapat mimpi tu..siap kita boleh menangis, ketawa and macam2 lagi la time tidur tu kan..kenapa ek..?? dari dulu saya try cari pasal reaksi kita time tidur..tapi tak jumpa lagi teori yang betul..yang saya tau time tidur fizikal kita memang sedang rehat..tapi otak kita tidak..otak kita still beroperasi seperti biasa semasa kita tidur..ataupun orang cakap kita dalam keadaan separuh sedar..(kalau saya salah tolong bagitahu ye..) hmmm..kalau ada sesiapa yang tau pasal teori2 ni..sila la share bersama ye..

ok la..daa

3 comments:

misz FaTiN said...

mimpi yang indah,, mesti tersenyum2..hehe.. tp jarang dpt mimpi indah..-_-

FarhanaFabulous said...

ika..kite pena mmpi kite mrh gile kt sumone..tp realitinye mmg kite mrh gile kt org tu..mybe tak dpt lepaskan kt org tu mrh dlm mmpi je kot..mmg penat gile rase bile bgn..taktau la kite je ke mmpi cmtu..

bantalbucuk said...

fatin : memang susah pon kalau nak dapat mimpi indah..tapi kalau dah dapat tu senyum tak sudah time tidur tu kan..pastu jadi bahan gelak membe yang nampak situasi tu..hehe

ana : a'ah na..kita pon pernah gak mimpi macam tu..memang penat..macam real je kan..agaknya dalam mimpi pon guna tenaga untuk marah kot..haha