Sunday, February 6, 2011

TASIK TITIWANGSA...

...........ASSALAMUALAIKUM W.B.T...........

hye semua..maaf la dah lama tak menghupdate blog bucuk saya ni..disebabkan saya cuti haritu kan..so bila balik kampung tak ada masa la nak update2 ni kan..hehe..ok..kali ni saya nak cerita pasal tasik titiwangsa pula..korang semua pernah pergi situ tak..?? kalau pernah..bagus la..sebab saya pun baru je pergi miggu lepas..first time pergi tu..ketinggalan kan saya ni..huhu..tapi bagi yang tak pernah pergi..meh sini saya nak cerita sikit pasal tasik ni..hehe

korang semua pernah dengar kan yang dulu tasik ni la yang ada apa nama tu..EYE ON MALAYSIA kan..?? tapi benda tu sekarang dah pindah kat melaka..tapi haritu lecturer saya cakap dia nak pindahkan lagi benda tu kat tempat lain..tapi dia pun tak pasti kat mana..and saya pun tak tahula betul ke tidak..so..kepada orang melaka atau siapa2 yang tau berita terkini pasal benda tu..sila kongsi bersama ye..hehe



 ada air pancut yang sangat tinggi kat situ..time saya datang saya kena lalu kat tepi air pancut tu..dengan tak semena mena..kitorang kena lari kat situ sebab kalau tak..abes basah lencun la jawabnya kitorang kat situ kena tempias air pancut tu..macam filem hindustan pula lari2 time ada air pancut turn dari atas..haha..korang boleh bayangkan tak..?? haha..lagi best apa tau..ada sekumpulan budak2 laki siap boleh main air kat situ macam main hujan dah..habis basah kuyup budak2 tu..bukan main suka lagi diorang dapat main air kat situ..budak2 la katakan..hehe

korang tengok cuaca waktu ni..gelapkan..huhu..yela..miggu lepas kan tengah musim hujan dekat kl dan selatan..tapi time saya pergi ni..cuaca memang tengah terang..tapi lama2 jadi mendung..kira sempat juga la kitorang melakukan aktiviti kitorang dulu kat situ..oppps..! kitorang..?? ok..terlepas sudah..maksudnya di sini..saya pergi dengan orang lain la kan..bukan saya seorang je..hehe


ha..ni la aktiviti pertama kitorang..hmm..apa nama aktiviti ni ek..?? adehh..tak tau la pula nama dia apa..tapi dia yang jenis main kayuh2 dalam air tu..apa nama dia ek..tak apala..abaikan je..yang penting aktiviti kayuh mengayuh ni la kat tasik ni..RM 3 je untuk setengah jam..untuk satu bot tu tau..bukan charge ikut kepala..bot tu boleh naik sampai 4 orang..murah kan..tapi nak tau tak..bila saya tengok tiket tu kan..sebenarnya RM 3 untuk satu jam..tapi dia dah pangkah 1 jam dengan 30 minit..huhu


perjalanan kitorang dah bermula..yeay.! cepat tangkap gambar..paksa orang sebelah ambilkan..haha..ish..penat juga la kayuh benda ni..ingatkan senang je tak ada la penat sangat..tapi rupanya dengan kayuh benda ni rasanya boleh naik otot juga la kat kaki..haha..(over tau ko ni ika..haha)..tapi tak apa..sebab saya naik berdua kan..bila saya penat..saya stop kayuh orang sebelah pula kayuh..tapi rasanya banyak orang sebelah yang kayuh kot dari saya kayuh..haha..sebenarnya benda ni kena kayuh bersama baru la senang nak handle and rigan sikit rasa beban kayuh tu..tapi apakan daya kudrat ku sebagai seorang wanita..cheh..! haha


ha..dah penat berkayuh selama 30 minit..otot2 di kaki pon dah timbul..kita berehat sebentar dan berposing sebentar bersama aiskrim sedap..hehe..kalau korang pikir kan..lama ke sekejap ek 30 minit tu..?? sebab apa tau..mula2 saya pikir lama tau..apa la saya nak buat tengah2 tasik tu lama2 kan..tapi rupanya..30 minit tu sekejap je..korang kayuh punya kayuh tu sedar tak sedar dah nak habis masa tau..sebab tasik tu besar..so..bila korang kayuh round satu tasik tu ambil angin..fuhhhh..!! memang sedap dan korang takkan sedar dah 30 minit..betul..tak tipu tau..kalau korang tak percaya..korang pergi la cuba..hehe

sebenarnya saya pergi sini sebab nak usha mana tau ada tempat sewa basikal ke kan..saya dah lama teringin nak main basikal petang2..tapi sayang..kat sini tak ada tempat nak sewa basikal..diorang yang main basikal kat situ semuanya naik basikal sendiri..jeles je tengok diorang..so..kalau ada sesiapa yang tau kat mana boleh sewa basikal..bagitau saya eh..sebab saya dah lama cari tempat nak main basikal..tapi tak jumpa2..yang saya tau kat putrajaya je..tapi tu pon saya tak tau kat putrajaya kat mana..

ha..kat tasik ni..korang bukan je boleh naik benda yang kayuh2 tu je..korang boleh naik kereta kuda..naik kuda tu saya tak sure ada ke tak..sebab makcik jual2 kat situ kata ada..tapi tak tahu la..pastu korang boleh juga jogging petang2 kat situ..korang boleh main basikal..korang boleh main tennis juga kot kat situ..sebab saya macam nampak ada court tennis je..tapi tak sure la kena tempah ke kena bayar ke..sebab saya pon tak explore habis kat tasik ni..


ha..ini la orang yang teman saya pergi ke tasik..hehe

rasanya tu je kot nak cerita..ok la..daa..

15 comments:

Farhana Jafri said...

xpernah lagi pg tasik titiwangsa.. eye on MS tu pon xsmpat naik lg.. he3.. mcm best je g sne.. nk g jgak la!! ^^


jom singgah sini ANSAURUS :)

Ain Zulaikha said...

wow bestnyaaaa... tak pernah pergi lagi tempat ni.. adaorang kata tempatnya cantik.. sekarng pun busy nak gi memana pun tak leh T_T

bantalbucuk said...

farhana : tula..kita pon tak sempat gak nak naik eye on m'sia tu..ha..pergi jangan tak pergi..hehe

ain : nak kata cantik tu boleh la juga..tapi kita paling suka suasana kat situ..best..dengan angin dia..hehe..xpe..nanti ada masa pergi la ye..time tension ke.. ^_^

Enna Banana said...

omagad! love it love it, nanti reunion bto nak buat kat sini. wink wink >.<

bantalbucuk said...

wah..yeke..hepy bereunion la ye nanti kat sini cik enna...hehe :D

Liz said...

lagi la xpernah gi situ hihi....nak jugak gi tengok kalau panjang umur hihi...

Cik Ezy said...

tak prnh sampai lagi kat ctu..
sungguh merugikan..
sobss

EJA said...

teringin pulak nak pergi..

YanaMIB said...

Ada aktiviti cemtu ek kt task nih?? Huahuahua...=P

bantalbucuk said...

liz : kita doakan umur cik liz panjang & sempat pergi situ ye..hehe

ck ezy : xpe2.nanti ada masa pergi la situ..tempat ni tak lari kemana-mana punya..hehe ^_^

eja : kalau dah teringin kena pergi ty..kalau tak nanti terngigau2 pulak time tido..:D

yana : ada kak..ajakla abg encem akak tu pergi situ pulak..leh amik angin petang..hehe

sitihanisahali said...

x penah pegi lagi la....hehe,,byk boleh buat ea kt sne..menarik :

bantalbucuk said...

sitihanisahali : try la pergi..hehe..a'ah..boleh buat banyak aktiviti..tapi kebayakan nye kena bawak peralatan sendiri la..kalau aktiviti air je leh sewa..

misz FaTiN said...

kat situ pun ada beskal air juga mcm kat tasik ayer keroh.. besh..besh..besh.. ^_^

bantalbucuk said...

a'ah..tapi masa kita pergi dia cakap basikal air tu rosak..so..tak dapat main..huhu

Zack Nizar said...

Hai n salam
Kami baru saja menyediakan perkhidmatan basikal sewa dan mula beroperasi pada Jun 2014.
Buat masa skrg kami beroperasi di Taman Titiwangsa & Taman Layang-layang Kepong setiap hari. Nanti dtgla melawat ya.
Hubungi kami di 017-257 4563 atau layari kami di
www.facebook.com/klccbicyclerental

T.kasih