Wednesday, March 2, 2011

BUAH SALAK OH BUAH SALAK....

..........ASSALAMUALAIKUM W.B.T...........

hye semua..wah lama pula rasanya dah tinggalkan blog bucuk kesayangan saya ni..tak ada la..cuma sejak kebelakangna ni sibuk sikit dengan assignment, tesis (padahal tak start lagi..haha), balik kampung dan yang terbaru saya akan pergi bercuti ke penang..yeay..!! hehe

okla..kali ni saya nak tanya sikit pasal satu jenis buah ni..ha..siapa yang pernah makan buah salak..?? sila angkat kening..haha..bagi siapa yang tak pernah makan atau tak kenal atau sesiapa saja la..meh sini saya nak memperkenalkan korang dengan buah salak yang dah selamat dihadam oleh saya..ngeh3


tadaaa...ni la dia buah salak yang saya cakapkan tu..


ni pula last posing dari buah salak ni sebelum ia masuk ke dalam perut saya..haha

bagi yang tak kenal atau ingat2 lupa buah salak ni macam mana..meh saya bagi clue sikit..kulit dia macam kulit tenggiling..ha..korang mesti dah ingat kan..bagi siapa yang tak suka makan buah salak ni..sila la cuba makan..sebab pada saya sedap tau buah ni..rugi je korang tak nak cuba..rasa dia tak ada la manis sangat..tak ada la tawar sangat..bak kata orang manis2 buah gitu..hehe

lagi satu buah salak ni pon ada yang dijadikan sebagai jeruk..fulamak..! kalau dapat kan saya 100g tu tak puas..saya memang minat buah salak ni senang cerita..tapi kalau nak tau satu rahsia kan..sebenarnya mula2 pon saya tak suka makan buah ni..sebab apa pon saya dah lupa la..lepas tu saya tengok orang makan macam sedap je..saya pon try la kan..ha..terus jatuh hati sampai ke sekarang..tu la bak kata orang..tak kenal maka tak cinta..cewahh..! haha

okla..penat dah membebel..lain kali kita jumpa lagi ye..daa..


27 comments:

kau kesah ke?? said...

buah salak memang best. jerok dia pon best sesangat dah lama tak makan uhuhuh.

Qaseh dalia adelia said...

hehe kat rumah sekeliling ade pokok salak ..mmg dah muak dah nak makan meh lah dtg umah hik2..ayah tanam

bantalbucuk said...

kau kesah ke : ha..tau tak pe..memang terbaik la kan..hehe

qaseh : yeke..? bagi address..sebelum subuh kita sampai sana nak petik buah salak..hehe ^_^

fLy_AwAy said...

sedap kot ~ masam masam manis , nak siket boley ? heee ~ :P

bantalbucuk said...

memang sedap..nak ke..? de lagi sebijik ni yang masih terselamat dari terhadam..hehe :D

Cik Ezy said...

kurang suke ngn buah salak..
kdg2 rase kelat,.
hehekk

EJA said...

hihi..buah salak ni tumbuh dekat kelapa sawit kan?..suka jugak makan..tapi eja malas mau kupas kulit dia..huhu

EJA said...

tapi eja pernah jugak makan buah salak yg dijeruk..lagi sdap!!

bantalbucuk said...

cik ezy : a'ah..tu kalau kena yang kelat memang tak sedap..tapi kalau yang dah masak..manis je rasanya..hehe

eja : tak tau la pula dia tumbuh dekat dengan kelapa sawit..ngee..jangan la malas2..senang je kupas kulit dia tu..hehe..tapi memang sedap kan yang dijeruk..lagi manis rasanya.. ^_^

Amy said...

dulu amy pun x gemar buah neyh...sebb asenye kelat...p skang, i like...ala dah selamat hadam ke...baru amy nk mintak sket...hihihi...

bantalbucuk said...

betul la tu..siapa yang terkena 1st time tu mmg rasa mcm kelat je..tapi bila makan lama2 jadi sedap kan..dah selamat dah pun..tapi ada lagi sebijik ni..nak.? hehe :D

FarhanaFabulous said...

post kt um sikit ika..hehe..

bantalbucuk said...

ana..ni problem punya..haha ;p

misz FaTiN said...

tak suka sangat buah salak ni.. huhu..;p

bantalbucuk said...

nape tak suka fatin..? hehe :D

TAYAR PANCIT said...

hai awak :) saye dah join awak :)http://tayarpancit.blogspot.com/2011/03/terbaru-xia-xuanze-ganti-misbun.html

Dda Ly said...

hehe tu dia, kisah buah salak..:)

meh ke rumah,
~farewell friends~
keep in touch ye..♥♥♥

Mr. Swift said...

gulp!

*meleleh siut air liur.

y-A-n-A said...

yana pernah makan dan masih makan dan sedang makan! hahaha :DD kebetulan sungguh..

sissyira said...

salam

suka makan buah salak sbblawas pembuangan najis..

AmYcOzZo said...

SA suka mamam buah nie..tapi cm sush jer cri kt johor.. biasa dpt pon mmbr dri klantan yg bawak..hehe

HaNa HoNeY said...

sedap ek buah salak?
hana xpenah try nak mkn kowt
sebb tkot t xmkn lak
haha

aLieF si Muncung ManiS said...

oooiiii...buah salak mmg feveret ku....bantalmuchuk,,jom,,kita tanam buah salak...huhuhu

Mawar Merah said...

I kalau mkn buah ni, 5 bijik xckup. Mau jugak 10-15 bijik br ckup.

al_hakim said...

mcm buah pulasan ke ni?huu..tak tau

misz FaTiN said...

rasa die tak besh la.. sbb tu tak suke.. pastu susah nak mkn plk 2..huhu

cik-terompah said...

aku suka jeruk .! air liur aku sedut balik .!