Friday, April 15, 2011

PELANGI ITU MENAWAN..!!

...........ASSALAMUALAIKUM W.B.T..............

hye..korang apa khabar..? sihat ke sakit ke..?? ke ada orang yang tengah exam ni kepala dia jadi mereng sikit..? hehe..kali ni tak nak cerita pasal apa pun..cuma nak cerita share sikit keindahan alam semulajadi..cewah..!! macam apa je kan..padahal nak tunjuk gambar pelangi je..haha..okla..jom kita tengok sama2 eh.. (^_^)


ha..cantik tak..?? subhanallah..cantik kan pelangi ni..dulu time kecik2 saya suka tengok pelangi tau..sampai sekarang saya mesti teruja kalau nampak pelangi..hehe..ala..korang pon macam tu juga kan..tak payah la nak menipu..haha


korang pernah dengar tak..dulu kan ada orang cakap kalau kita tunjuk pelangi nanti tangan kita jadi kudung..korag pernah dengar tak..?? yela..setiap kata2 tu mesti ada sebab kan..contoh macam kalau nyanyi kat dapur orang kata dapat laki tua..padahal tak nak masakan tu hangit..tapi kalau pelangi ni saya tak tahu kenapa atau apa motif ada orang cakap tak baik kalau kita tunjuk pelangi..kalau korang tau..bagitau la ye..sharing is caring gitu..hehe


tu jela gambar yang boleh saya sharekan dengan korang semua..ni pun saya snap masa dalam kereta tadi..semoga korang terhibur la ye..(erk..??) okla..saya minta diri dulu..daa

25 comments:

Wani said...

masalahnya wani pun tak tahu . hehe :))

Cik Ezy said...

pelangi sgt cantekkkk..
rase lame dh xtgok pelangi..

FarhanaFabulous said...

somel betol rainbow tu...kua dating ngn bf ea?

bantalbucuk said...

wani : ala..nape tak tau..hehe

cik ezy : yup..pelangi memang cantik yang teramat walaupun dia hanya samar2.. ^_^

ana : comel macam i tak..? haha..tak adalah..tadi kua gan classmate j la..ana ni..suka fikir bukan2 tau.. :D

A'IM said...

orang cakap kt kaki pelanggi ada harta..betoi ker?

bantalbucuk said...

a'im : ntahla..tapi kalai ikut saintifik kan pelangi tejadi disebabkan prisma tu kan..saje je kot orang buat cerita..hehe

y-A-n-A said...

tak tahu laa pe motif org kata tunjuk pelangi tak elok. tapi pelangi memang sangat menawan! rasa damai jek bila nampak pelangi. tanda kebesaran Allah kn? subhanallah.. :))

nur said...

dah lama gak tak nengok pelangi!!!

syairahmohdanuar said...

sy pon suka sangat tengok pelangi >.<

bantalbucuk said...

yana : betul tu yana..memang cantik menawan..!! ^_^

nur : kita pon dah lama tak nampak pelangi..tu yang bila nampak terus je capture..teruja..hehe

syairah : best kan tengok pelangi walaupon kita hanya sekadar melihat.. :D

baincardin said...

Welcoming header baruku. ^_^

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

skarang sy tgh sakit tp boleh je BW hehe..jap g nak tido ah..berehat..

sy pon heranlah napa org dulu kt tak leh tunjuk pelangi..

tiap kali nampak pelangi mestilah teruja sgt..sbb nk tunjuk kat anak² hehe

bantalbucuk said...

bain : cute sangat header baru tu..i like..! :p

cik betty : amboii..ingatkan sakit2 dah tak BW..hehe

tula..lagi la akak dah de anak..mesti lagi teruja kan.. ^_^

tapi memang pelik kan kenapa orang cakap tak leh tunjuk..sampai sekarang tak tau kenapa..hmm..

Simpleblanklife said...

hei pelangi!! aku dah jarang dowh nampak pelangi skang...hu3.,..jarang keluar waktu gerimis2 kot..biasalah, orang naik motor kan....haha

Farah Shamsudin said...

lamanya tak tengok pelangi.. saya memang sukakan pelangi.

luqman zakaria said...

tatau la plak kenape tale tunjuk pelangi..hurmm..teringin nak tahu jugak nih!!

salam kenal !

bantalbucuk said...

simple : ala..kalau gerimis pon sekali sekala apa salahnya keluar naik motor..baru best..xdela panas sangat..hehe

farah : tula susah betul nak tengok pelangi kan..kena betul2 timing lepas hujan baru dia keluar kan.. ^_^

luqman : masalahnya semua orang tak tau..camne nak tau ni..? :D

Faten Rosli said...

dah lama tak tgk pelangi.. :(

bantalbucuk said...

fatin : xpe..kita tolong tengokkan eh..hehe ^_^

Qaseh dalia adelia said...

dulu2 takut nak tunjuk jari kat pelangi ..abg kata kudung hehe.. ceh kena tipu btw ..pelangi sgt cantik..bila ye kuar terpegun jap tgk sampai pelangi tu hilang

bantalbucuk said...

qaseh : a'ah...tula..bila orang dulu selalu cakap nanti tangan kudung..tapi tak tau macam mana boleh kuar fatwa camtu kan..lawak betul..hehe :p

Ain Zulaikha said...

yup pelangi sangat cantik, lagi2 cantik bila waktu tu waktu pagi.. huhu dah lama tak tengok pelangi ni..

bantalbucuk said...

ain zulaikha : a'ah kan..kalau pagi lagi nampak cantik kan.. :D

aLieF si Muncung ManiS said...

betul tu..kalau dulu,,mesti org tua ckp,kalau tunjuk pelangi,,tgn akan kuudung...macam2..sebab tu dulu selalu tunjuk pelangi pakai bibir je..muncungkan bibir utk tunjuk pelangi..haha

bantalbucuk said...

alif : sebab tu jadi muncung manis ke..?? haha :p