Sunday, June 26, 2011

SUNWAY LAGOON...!!!!

..........ASSALAMUALAIKUM W.B.T.........

wah2..lama gila dah tak update blog ni..rindu pula nak main sekodeng2 blog orang..huhu..sebenarnya sekarang ni saya dah start keje sementara kat subang as a clerk in construction company..sebab tu la saya jarang jalan2 dah kat blog korang semua..maaf ye..bos cakap kalau saya ok kat situ..nanti saya akan diserap masuk kat company tu as engineer..so..korang doakan saya ok..! ha..lagi satu doakan saya juga diterima keje kat satu company consultant kat kl ni tau..yang consultant ni memang saya minat..doakan permudahkan saya untuk dapat keje as engineer ni ok..nanti baru la saya sayang korang semua..hehe ^_^

ok..back t the topic..sebenarnya sabtu semalam saya pergi sunway lagoon..sekali sekala dapat main2 air ni best juga..hehe..tiket saya yang boleh main semua park free..wah..nasib baik tembam saya dapat free je tiket tu..kalau tak..mau terbang RM75 sorang..huhu


forst2..kitorang basahkan diri dulu kat kawasan ni..bak kata orang ambil feel air dulu sikit2..hehe


lepas tu..kitorang terjah main kat sini pula..ishh..ni la benda yang saya nanti2kan untuk naik..sanggup tu beratur panjang..janji saya dapat naik..sebab best sangat..dulu saya pernah main yang kat A Famosa tu..tu yang gian tu nak naik lagi..rasa nak terbang je time tu..haha


lepas dah main gelongsor tu..kitorang main benda ni pula..ala..benda yang dia pusing macam jam tu..mak aihh..bukan main kuat lagi saya pegang tempat pemegang tu sebab takut punya pasal..bayangkan la bila dia dah betul2 kat atas tu dia boleh stay lama2 kat situ..mau rasa nak terjatuh dengan kepala ke bawah nye lagi..fuuu..taubat la tak nak naik lagi..huhu..time naik benda ni memang saya tutup je mata..orang sebelah saya mak arab tu dah mengucap2 dah time betul2 kitorang kat nombor 12..anak dia dah baca apa2 surah dah..laki dia dok bantai gelak je kat anak bini dia..haha


tak cukup dengan tu..kitorang main ni pula..dia punya konsep sama je macam yang tadi..ingatkan yang ni dia macam tertutup ada sangkar..lepas tu dia kecik sikit..ingatkan safe la sikit kan..try la naik..mak datuk..!! yang ni lagi cuak kot..sebab bila main yang tadi tu..memang kuat la dia punya penahan tu grip badan kita jangan bagi jatuh..tapi yang ni..gila betul..bayangkan saya punya punggung ni boleh terangkat dari seat tu..gila cuak tak cuak saya time tu..lagi pula yang ni saya buka tutup buka tutup mata..memang menjerit habis la time tu..huhu


dah lepas main2 tu semua..kitorang jalan2 la dekat atas jambatan ni..memang cantik la pemandangan kat sini..serius tak tipu..kat atas jambatan ni untuk jalan2..lepas tu ada juga la aktiviti bungee jumping dengan flying fox kat atas ni..


ha..tadi kan saya cakap lalu jambatan tu boleh flying fox kan..ha..apa lagi..kitorang pon try la juga..rugi tu dapat tiket mahal2 tapi tak cuba kan..hehe..kitorang fly dari atas castle tu and landing dekat pantai air gambar yang first2 saya tunjuk tadi..memang best la..puas ati..tapi nak tunggu ambil turn ni pun lama juga..siapa yang tak penyabar tu..boleh la jadi seorang yang penyabar dekat sini..hehe

tu je la aktiviti yang saya sempat main selama 4 jam..sebab kitorang sampai dalam pukul 2..sunway lagoon tutup pukul 6..lepas pukul 6 dia dah suruh orang2 naik atas..dia dah tak bagi main semua aktiviti lagi..so..secara kesimpulannya say puas ati la..cuma yang tak best nye saya naik gelongsor tu sekali je..sebab nak beraturlagi sekali ramai orang..takut tak sempat main yang lain..kecewa..huhu

ok la..panjang pula la saya membebel kali ni..jumpa lagi..daa


credit pic : google image

14 comments:

cik hani said...

aw..bestnya main kt sunway..
anyway..success always ye..
semoga dapat jadi engineer nanti.okey

bantalbucuk said...

amiinn..thanks cik hani.. ^_^

Cik Ezy said...

xprnh pon maen kat sunway..
huhu

bantalbucuk said...

apa lagi cik ezy..meh le cuba juga..hehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

tahniah dh keje elok..akak doakan kamu dpt jd engineer berjaya nnt..

dulu ms bujang akak berani gaklah nk main mende bahaya cenggini..tp skang dah x berani kowt hik hik..

Amni said...

seronoknyaaaa... dah lama nak pegi sunway, tapi tak pernah lagi dapat pergi.. huhu... jelesssss.......

congratulations dear.. kerja leklok... hiks...

yang menarik,
LAWAK PAGI HARI YANG JIWANG

Bigdaddyz said...

mmg best cuma tak dapat main game tu ,tak sempat...

Qaseh dalia adelia said...

tak penah pegi agy huhuk

Scya Lollita said...

CIK SCYA slalu skodeng ikot sunway pyramid jeh hikhikhik

cik lya said...

tak pernah gi sumway :(

Ain Zulaikha said...

wow syok kan dapat main kat sini, tapi ain takut wooo nak main menda kat sunway tu... pergi pun tak pernah lagi ni hehehe

Citarasa Rinduan said...

patutlah lama tak nampak kamu..
rupanya kamu dah dapat kerja..
tahniah ya

moga2 terus serap jadi engineer..

dik,, kak pun teringin nak mandi manda....
bila agaknya ya?

::deebaadeeboo:: said...

ohh br plan nak pegii nnt..:)

Faten Rosli said...

tengok air teringin plk rasa nak pergi bermandi manda sblm puasa ni..huhu..

Sunway BEST kan?.. :))